fredag 19 november 2010

En utmaning ....och det blev ett julkort till...........

Jag hittade en spännande skissutmaning i pojjos blogg, en för övrigt väldigt mysig och inspirerande blogg.
Detta julkortet gjorde jag i beige och blå nyanser. Tyckte att det blev ganska bra, kan ju bero på att de är lite av mina favoritfärger. Dessutom är det roligt att släppa den röda färgen lite i dessa julkortstider.
Det blåaktiga pappret i bakgrunden är väldigt blommigt och sommrigt men jag tycker inte att det syns så mycket.


Papper från Websters Pages, Tim Holtz. Stämplar från Magnolia, Slöjddetaljer och Handstämplat. Snöflingorna är utstansade med en die från Bosscut. Halvpärlor från Melissa Frances. Bladstans från Martha Stewart. Dom vita små dekorationsbären har jag köpt på Magnolia. Bandet är en gammal rosett från ett jularrangemang. Rikligt med stickles har också använts.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, vilket fint julkort. Det glädjer verkligen. Har laddat upp ditt första alster på Scrapbutikens blogg.

Kattiz sa...

Håller med Nick, WOW! Vilket kanonvackert julkort! Ett sådant vill man gärna få i lådan.
Kram Kattiz