fredag 10 september 2010

Två i ett.........

Idag råder det aktivitet på pysselfronten. Hittade en jätterolig tävling hos Scrap & Tryck som jag tyckte passade mig som handen i handsken.
Man skulle inpireras av en vacker altrad bok och göra två olika alster. Jag valde att göra en layout och ett kort, närmare bestämt ett julkort.
Först visar jag min layout med ett vintrigt kort på sonen. Inspirationsboken i tävlingen innehöll bla boksidor och spets, de fick jag ju med iallafall.
Stämplar kommer från Slöjddetaljer och Crafty Individuals tror jag. Papper är bla Basicgrey. Bling från Prima och blommor från Magnolia. Snöstjärnan har jag köpt på Jysk för några år sen.


Kortet blev ju som sagt ett julkort. Såg i efterhand att flickan på bilden ser alldeles skräckslagen ut. Bilden klippte jag ur ett mönstrat papper från Vivi Gade Design. Använde blommor från Prima och en snöflingedie från Bosscut. Spetsen är inhandlad på någon loppis här i krokarna. Använt endel stickles också även om det syns lite dåligt på bilden.


Så snart sambon slutar jobbet ska vi hämta bilen som är på verkstad. Åker hem och äter lite snabbt och sen skulle han iväg och träna=pysseltid till mig.

Ha en bra helg!

Inga kommentarer: