torsdag 13 december 2018

13 december 2018...

Idag borde det varit ett lite mer Lucia-inspirerat kort men det blev ett riktigt juligt kort med en tomte istället.

Pappret är från Maja Design, tror det är årets kollektion. Köper mindre och mindre pysselmaterial, försöker göra genomtänkta köp, sådant som jag verkligen behöver och kommer använda flera gånger.
Ska använda upp papper och annat material som bara ligger.
Detta pappret kunde jag dock inte låta bli att köpa :)

Jag bygger oftast upp mina kort med många lager papper, dock är ju inte allt vad det ser ut att vara ;)
Papperslagren är aldrig hela. Skär ut pappersbiten jag behöver, sen skär jag ut en bit ur pappret så det bara bildas en ram. Dessa överblivna bitar är perfekta att stansa ut saker ur, göra en skrivruta till kortets insida eller spara till något annat projekt. 

Njut av luciadagen


Papper från Maja Design. Stämplar: Betlehems stjärna från Inkido och stämpeln på kortets insida är från Mama Elephant. Bladen utstansade med hjälp av en die från Tim Holtz och blommorna med en die från Marianne Design.. Halvpärlor från Inkido. Kottarna har jag plockat i trädgården.

Inga kommentarer: