lördag 1 november 2014

Vintage utfordring...

Ny utmaning hos Vintage utfordring startar idag och denna gång kan man vinna ett fint presentkort från en av mina favoritbutiker Live & Love Crafts.
 
Utmaningen denna gång:
Bruk blonde/ Use lace
 
Så gör ett alster som innehåller spets, är  i vintagestil och var med i utmaningen.
 
Mitt inspirationsbidrag denna gång blev ett julkort.
 
Vintagebilden är från WhiteFairy och är embossad tre gånger med genomskinligt embossingpulver. Efter sista uppvärmningen fick den ligga i frysen några minuter och sedan "knäckte" jag bilden på några ställen.
 
Spetsen, hjärtat och kotten kommer från LLC där jag även köpt "snön". Det är en blandning av Snowtex, pyttelite vatten och lite glitter.
Alla kanter fick lite snö på sig och även snöstjärnorna och blommorna.


Papper från Papirdesign. Vintagebild och stämpel från WhiteFairy. Spets, barkhjärta och kotte från LLC. Snöflinge-die från Crafts-Too. Gren-punch från Martha Stewart. Blommor från I am roses.

Nu ska jag och min snoriga näsa röja upp i pysselrummet och förhoppningsvis pyssla mer julkort i kväll :)

Kram till er

Inga kommentarer: