söndag 23 oktober 2011

Julig ljusbricka...........

Nu äntligen provade jag på att göra ljus som jag lärde mig träffen i Tenhult. På Pieces by pieces-bloggen finns jättefina julljus som gav massor med inspiration, dessutom var det hon som höll i demonstrationen på träffen.
Jag använde mig av det yttersta lagret på den enda julservetten som fanns i mina lådor. Det gick riktigt bra att värma dit den redan på första försöket, tur ska man ha ibland.
Dekorerade även blockljuset med en manschett av papper och natursnöre.
På ljusfatet la jag en liten dekorerad tändsticksask, ett pappersklätt värmeljus och en liten julklapp.



Papper, dekorationsbär och stämpel från Magnolia. Minirosor från Storyteller. Natursnöre från Biltema. Stickles (dimond).

Med detta ljusfat deltar jag i följande utmaning:

5 kommentarer:

Marita Johansson sa...

WOOW såå stämningsfullt.
Kanonsnyggt
Kramis

Linda/Pieces sa...

Men du, hur fint var inte detta?!? Proffs på ljus med en gång...hmmm;)
Visst är det kul?!

Kram igen

Camilla sa...

Dette var kjempe fint! Alt matcher og er lekkert gjennomført :)

Takk for at du er med på utfordringen til kort o mania!

Klem Camilla

Nelle sa...

Wow så snyggt!!! Hade gärna fått stå på mitt julbord i år ;)

Tack för att du deltar hos Kort o Mania!

Kram Nelle

lam sa...

meget smukt dekoreret lys. Tak fordi du deltager hos Kort O Mania