måndag 10 oktober 2011

En layout trots försvunnen scraplust............

Har legat lågt med pysslandet ett tag nu. Hittar ingen lust att scrappa, trots att det är det roligaste jag vet. Sätter mig vid bordet och bara petar på alla saker. Tror att jag fått en tillfällig energisvacka. I vanliga fall är jag rädd att hjärnan ska koka över av alla idéer som snurrar i skallen, det är nog därför huvudet tar lite time out ibland.

Igår fick jag en layout pysslad iallafall, den är till en utmaning hos Pysseltagen man skulle inspireras av en innehållsrik bild. Den innehöll saker som sten, järn, trä, papper samt kristaller och jag tror faktiskt att jag fick med alltihop.
En av fotomattorna är en gammal vassgardin, gardinen samt kanelstängerna får representera trä.
Stenar har jag limmat fast i rader, tur att layouterna inte har viktbegränsning.
Järn har jag använt i form av små rostiga fjärilar.
Papper var ju det enklaste att få dit.
Kristallerna som jag använt syns tyvärr väldigt dåligt, bäst syns dom nog runt spetsblomman i nedre vänstra hörnet.


Papper från Crate och Reprint. Spets från loppis. Rosband från Inkido (tror jag). Bokstavsstickers från Cosmo Cricket. Turkosa rosor från Prima. Minirosor från Storyteller. Fjädrar från Slöjddetaljer. Halvpärla från Prima.

2 kommentarer:

Pillan sa...

Tack för ditt fina bidrag till Pysselgalens oktoberutmaning!!

aina sa...

åååhh dennne var kjempelekker med masse herlig pynt! Nydelig bilde.. :-)