fredag 16 januari 2015

Project Life...första försöket...

Förra inlägget var mitt första försök inom mixed media och idag visar jag min allra första Project Life sida.
Denna sida är tänkt som en inledning till hela albumet där sedan vecka för vecka ska fotas och dokumenteras.
Som allt annat kändes det svårt innan man kom igång och jag har kikat runt i bloggar och på Pinterest för att hitta inspiration.
 
Project Life Sverige blev en favorit blogg där det både fanns härlig inspiration och kloka tankar o idéer.
Det är också i den bloggen som jag hittade en månadsutmaning som lät spännande.
 
"Skapa första sidan i ert nya album med månadens färger" (grå, silver och turkost)
 
Så här blev min allra första Project Life sida och mina första sida i albumet :)



De flesta filler cards är från WRMK (Studio Gold) Stämpel från Technique Tuesday. Halvpärlor från Panduro. Alfabet från bla. Becky Higgins. Resterande alfabet är små slattar som jag haft länge och inte minns tillverkare på :(

Nu ska jag fortsätta att skapa vecka för vecka... vissa sidor kommer jag att visa upp andra inte. Beror lite på vilka foton jag vill visa osv...

Jag har i princip aldrig visat foton på min familj innan och jag känner mig fortfarande kluven inför det. Tyvärr tycker jag att lite av helheten på sidorna försvinner om jag suddar ansikten... får se hur jag gör längre fram :)

Tack för att ni kikar förbi här

Inga kommentarer: