onsdag 31 augusti 2011

Endast rött och vitt............

Här kommer ett litet snabbinlägg. Igår kväll satt jag och kämpade med ett grattiskort till en go person som snart fyller år. Eftersom jag ville hänga på Scrap-Perras roliga utmaning att bara använda två färger så blev det lite svårare än jag trodde att göra kortet.
Jag använde som synes färgerna rött och vitt, lite svart blev det också i och med stämplarna.


Papper från Maja Design. Bokstavsstickers från Prima. Dekorationsbär från Magnolia. Halvpärlor från Panduro. Blommor från Storyteller. Stämpel från Vilda Stamps.


Nu ska jag åka in till stan eftersom det är dagen G som i ...................glasögon. Min man har sagt ett tag att jag kisar mer och mer när jag tittar o jag har sagt att de gör jag då absolut inte.
Efter endel knorrande gick jag till optikern och fick reda på att jag var översynt och skulle ha glasögon när jag sitter och koncentrerar ögonen och gärna övrig tid med.
Optikern frågade om jag kollat synen nyss, jag mummlade lite tyst att det nog var några år sedan. I ärlighetens namn vet jag precis när det var, när jag skulle ha lämplighetsintyg för körkort och det är ju en fem-sex år sen.......nio år då.............okej de var för fjorton år sen.
Kanske ska kolla synen med lite tätare intervaller i fortsättningen.
Nog babblat!

Kram på er!

3 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Snyggt kort
Behöver nog oxå besöka optikern men det är ju så lagom kul och spendera pengar på glasögon när man kan köpa scrapgrejjer för de pengrarna istället ;)

Linda/Pieces sa...

Haha, rolig du är...själv sa jag till min bankman att jag varit en trogen kund sedan jag var femton - alltså drygt fem år...:)

Vad mycket jättefina saker du skapat sedan jag var här senast. Om jag hade en så fin klädnypeburk, skulle jag stå i tvättstugan jämt:)

Och korten var ljuvliga - du är så himla duktig!

Kram

Cathrine/caca sa...

Ett superfint kort! Kan tänka mig att det var lite utmaning att bara hålla sig till två färger, men snyggt blev det. Mycket annat fint också sen jag var här sist!
Skaffade glasögon för snart ett år sen och det är toppen då man pysslar bla.