fredag 17 juni 2011

Kort med motivstämplar.........

Jag är inte en person som äger många motivstämplar, det går nog att räkna dem på två händer (nästan). Jag är inte bra på att måla, inte heller så jätteintresserad faktiskt.
Då undrar säkert någon (även jag själv) varför jag gick och köpte motivstämplar föreställande snäckor och sjöstjärnor hos Bildmålarna på eventet i Linköping.
Jag tyckte helt enkelt att dom var så söta på ett kort som stod där och med min livliga fantasi trodde jag nog att mina kort skulle bli likadana om jag bara köpte stämplarna. Kan direkt säga det blev dom inte.
Däremot har jag sen Maja Design papprens intåg försökt att scrappa i en marin stil, det går sådär, men stämplarna passar perfekt.
Jag har stämplat dem på mönstrat papper och målar dem alltså inte, förutom med glitterpenna.
Detta kortet är gjort till en utmaning hos just Bildmålarna och deras nya utmaningsblogg.

Papper från Maja Design. Stämplar från Bildmålarna, Whimsy Stamps (biljetten) och Slöjddetaljer.

1 kommentar:

Marita Johansson sa...

Ditt kort är superfint.

Inte måste man ha något stämpelmotiv för att korten ska bli fina.

Det är ju dina kort bevis på