lördag 22 januari 2011

Lika men ändå olika.........

Ingen bebis idag heller men då kanske jag inte suttit här nu.
Sambon och sonen var iväg en sväng idag och jag satt hemma själv och pysslade. Två kort gjorde jag, de är i princip likadana förutom färgen.
"Cupcake-stämpeln" från Whipper Snapper köpte jag för evigheter sen, den har absolut inte blivit utsliten, tror att jag knappt använt den innan.
Jag skulle vilja måla några av mina stämpelmotiv men det blir inte riktigt bra när jag gör det så jag valde att stämpla på mönsterpapper istället. Det underlättade såklart att motivet inte innehöll så många detaljer eftersom jag fick klippa ut delarna.
Cupcaken sitter på 3D-tejp för att sticka ut lite och körsbäret fick 3D-lack på sig.

Kortet är till systersonen som inte fyller år än vilket betyder att jag är ute i god tid (ovanligt).


Papper från Melissa Frances och DaisyD´s. Journalingcard och bokstavsstickers från Making Memories. Stämplar från Whipper Snapper och Storyteller. Halvpärlor från Reprint.



Detta kortet gjorde jag till den redan överfulla kortlådan. Nästan likadant som föregående kort förutom att det går i rosa nyanser istället.


Papper från American Traditionals Designs, American Crafts, BoBunny och DaisyD´s. Stämplar från Whipper Snapper, Storyteller och Panduro. Halvpärlor från Reprint.

Inga kommentarer: