söndag 5 december 2010

Ny design och veckomatsedel

Idag har jag suttit och lekt med designen på min blogg. Är verkligen ingen höjdare på datorer, tyvärr, därför blir det bara en av de färdiga mallarna här på bloggen. Tyckte att bilderna kom fram lite bättre med en mörk bakgrund, får väl se hur det känns när jag vant mig.


Ett av mina "vardagsproblem" är vad vi ska äta till middag när vi kommer hem från dagis och jobb. Jag vill gärna ha koll på vad vi ska äta i veckan redan på söndagen innan, dels för att hinna handla och ta upp ur frysen.
Det känns ibland som man går runt på samma gamla maträtter vecka ut och vecka in. Har därför bestämt mig för att försöka laga någon ny maträtt varje vecka. Jag letar efter inspiration på olika receptsidor och andra bloggar.
Fortsättningsvis kommer jag att lägga ut hur vår meny ser ut under veckan, anledningen är att jag hoppas dela med mig av några idéer.
Viktigt att tillägga är att jag verkligen inte är något proffs på att laga mat, men tycker det är roligt. Matsedlarna innehåller alltså allt från makaroner till kött- och fiskrätter.
Vissa av maträtterna kommer att vara klickbara och då finns receptet på någon receptsida eller blogg.

Här är en matsedel för nästa vecka, kommer även att lägga den på sidan i bloggen.
Förhoppningsvis kommer den att uppdateras varje söndag.

Måndag: Kokt fisk, potatis och paprikasås

Tisdag: Örtkyckling med ugnsstekta grönsaker

Onsdag: Fisksoppa med saffran och fänkål

Torsdag: Kycklingpaj med keso

Fredag: Varma mackor

Lördag: Tacogratäng med nachos och sallad

Söndag: Köttbullar, potismos och lingon
Pommes frites och korv

Inga kommentarer: