tisdag 19 oktober 2010

Ett rosa julkort.......

Här kommer lite pyssliga hälsningar från mig och Charlie (katten). Jag har suttit och pysslat ihop ett julkort samtidigt som katten utöver någon sorts terror på mig.
Hon sätter sig på golvet precis brevid min stol och piper till bara så att jag uppmärksammar att hon sitter där, sen stirrar hon, alltså hon släpper mig inte med blicken en enda sekund. Tillslut känner jag mig så iakttagen och besvärad att jag inte vet var jag ska ta vägen.
Det hela slutar alltid till kattens fördel, hon får ligga med en filt PÅ mitt pysselbord och med detta är hon väldigt nöjd. Trots platsbristen som blir är det rätt mysigt med någon som spinner och ger Mycket Väl Godkänt på allt som skapas.

Här tänkte jag visa dagens kort.Lite ovanliga färger för att vara ett julkort och det var just det som var utmaningenScraplagret, att skapa något med jultema i icke traditionella julfärger. Svårt men jäkligt roligt.
Mitt bidrag fick rosa och lila nyanser.


Papper från Basicgrey, DaisyD´s och Imagination Project. Stämplar från Basicgrey, Tim Holtz, Magnolia och Vilda Stamps. Blommor från Prima. Halvpärlor från Reprint.

Nu ska jag släpa mig iväg från både pyssel och dator och ägna mig åt lite matlagning. Börjar jobba klockan två och då krävs en matlåda.

Hoppas på mer pyssel i morgon.



Inga kommentarer: