tisdag 1 november 2011

Förkylning, julafton och kort...............

Här kommer ett inlägg mellan nysningar och hosta. Har blivit rätt ordentligt förkyld, som väl är har febern försvunnit och nästäppan börjat släppa nu. Idag har jag varit rätt pigg.

Förra veckan inföll julafton här. Ett paket från Wild Orchid Crafts anlände hem till mig, det var fullt av blommor, blommor och blommor, mestadels rosor i olika storlekar. Jag blev som ett barn på julafton.
Beställde i tisdags, i fredags hade jag paketet hemma. Snabbt, smidigt och inte dyrt. Jag är mer än nöjd.

Nu när jag har så fina blommor hemma blev jag så sugen på att hänga på "Santa Claus is coming to town"-utmaningen i WOC-bloggen.

Här är mitt bidrag i form av ett julkort, minst en jultomte skulle synas och jag har använt en från Pion Designs klippark.
Jag har sett på många bloggar att man använder gelatinblad på sina kort och det provade jag denna gången också. Tyckte det blev lite hemtrevlig känsla på kortet.



Papper från My Minds Eye, Reprint och Pion Design. Rosenknoppar och stora rosor från Wild Orchid Crafts. Små rosor från Storyteller. Gasbinda (färgad med Distress Stain). Biljettstämpel från Magnolia. Charm från Kort o Godt. Stickles (dimond).

5 kommentarer:

Linda/Pieces sa...

O, vad fint! Underbart med alla lager på lager och gelantinet var ju perfekt att använda så - tack för tipset!:)

Kram och ha en bra dag!

Marit Staaf sa...

Vilket fint kort!!! Måste bara fråga, hur gör man med gelantinet? Har du det på hela? Ha aldrig hört talas om att man kunde ha det, men det blev ju kanonfint! Ha det så bra!
/Marit

Sarah sa...

ÅHHHHH VA FINT!!!!!!!
Det finns nåt till dig på min blogg ;))
Sarah

Mandelhjärta sa...

Härligt julkort med massa fina detaljer! :)
Smart tips med gelatin. Hur gör du?
Fortsätt att krya på dig!

Anne Kristine sa...

Ååå så herlig julekort i vintage stil.
Så flott med alle lagene med papir og vakre mønsterark du har brukt ♥
Takk for at du deltar hos WOC denne gangen.
Klem Anne